6 października Powiatowy Rzecznik Konsumentów Dorota Ciosek, przeprowadziła spotkanie edukacyjne z uczniami Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Anny Karłowicz w Pułtusku, którego celem było poszerzenie wiedzy o prawach i obowiązkach młodego konsumenta podczas zawieranych transakcji w Internecie – co robić czego unikać.
Oprócz przekazania najważniejszych zagadnień, dotyczących procedur reklamacyjnych, różnic pomiędzy gwarancją a rękojmią, niezgodności towaru z umową, zagrożeń wynikających z nieprzemyślanych zakupów w Internecie, Powiatowa Rzecznik Konsumentów zachęciła uczniów do wspólnej dyskusji. W celu usystematyzowania wiedzy omawianej podczas spotkania młodzież otrzymała ulotki informacyjne „Zastanów się … zanim coś kupisz przez Internet”, „Jak złożyć reklamację” oraz „Słowniczek młodego konsumenta”.
Społeczność Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego podziękowała Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów za przekazanie wiedzy na temat praw młodego konsumenta.
Spotkanie zorganizowane zostało w porozumieniu z Olgą Sepełowską – nauczycielką informatyki oraz Martą Tetwejer nauczycielką przedmiotu przysposobienie do pracy.