Powiatowy Rzecznik Konsumentów – Dorota Ciosek
ul. Marii Skłodowskiej – Curie 11, 06-100 Pułtusk
tel. (23) 306-71-95, fax. (23) 306-71-09
mail: prk@powiatpultuski.pl, d.ciosek@powiatpultuski.pl
godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30
Jak uzyskać pomoc Rzecznika Konsumentów
Rzecznik konsumentów udziela pomocy w relacjach (spornych sprawach), w których stronami są konsument i przedsiębiorca. Rzecznik służy pomocą wyłącznie konsumentom.
Art. 221 Kodeksu Cywilnego: za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pułtusku mogą zwracać się jedynie mieszkańcy powiatu pułtuskiego. Osoby zamieszkujące na terenie innych powiatów, proszone są o korzystanie z pomocy Rzeczników, właściwych dla nich terytorialnie. Adresy rzeczników konsumentów znajdują się na stronie: https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów przyjmuje konsumentów codziennie od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30 – 15.30
Rzecznik udziela porad konsumenckich:
- Osobiście w pokoju 1.31 na parterze,
- Telefonicznie pod numerem 23 306 71 95 – w sprawach prostych i nie wymagających analizy dokumentacji,
- Za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej d.ciosek@powiatpultuski.pl
Zapytania kierowane drogą elektroniczną powinny w treści zawierać: imię i nazwisko konsumenta, adres zamieszkania oraz ewentualnie telefon kontaktowy. Pytania anonimowe pozostaną bez rozpoznania i odpowiedzi. Do pisemnego wniosku należy załączyć kserokopie (lub skany) posiadanych dokumentów np. umowa zawarta z przedsiębiorcą, dowód zakupu, zgłoszenia reklamacyjne i odwoławcze, korespondencję pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą, opinię rzeczoznawcy, kartę gwarancyjną.
Wnioski rozpatrywane są w kolejności ich wpływu. Analiza dokumentów dokonywana jest w ciągu 14 dni od ich wpływu do Biura. Podany termin może ulec przedłużeniu w zależności od stopnia zawiłości sprawy oraz dostępu do danych, niezbędnych do ostatecznej oceny.
Interwencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pułtusku w stosunku do przedsiębiorców podejmowane są po wyczerpaniu przez konsumenta toku postępowania reklamacyjnego i odwoławczego narzuconego mu przez ustawę lub wynikającego z umowy zawartej z przedsiębiorcą.
Sprawy prowadzone przez rzeczników konsumentów mają charakter polubowny, co oznacza, że przedsiębiorca może podtrzymać swoją negatywną decyzję w sprawie. Konsument jest wówczas informowany o przysługujących mu prawach, w celu dalszego dochodzenia roszczeń.
- Komunikaty i ostrzeżenia konsumenckie Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji
Komunikat prasowy UOKIK z dn. 27.03.2024 – Kara 31 mln. zł dla Amazon. (doxc)
Komunikat UOKIK – Nieautoryzowane transakcje – kolejne wszczęcia. (doxc)
Komunikat UOKIK – W Black Fiday jasne ceny (doxc.).
Komunikat UOKIK z dnia 15.06.2023 – Ważne wyroki dla kredytobiorców. (doxc)
Komunikat UOKIK z dnia 08.05.2023 – Jak obliczać i prezentować obniżki cen (doxc.).
Komunikat UOKIK z dnia 28.04.2023 – Jakość paliw ciekłych i LPG w 2022 roku (doxc.).
Komunikat_UOKIK z dnia 30.03.2023 – Czy promocje mogą trwać wiecznie? (doxc.).
Komunikat_UOKIK z dnia_31.01.2023 – Wakacje.pl z zarzutami prezesa UOKIK za mylące ceny (doxc.).
Komunikat_UOKIK z dnia 16.01.2023 – Prawa Konsumenta 2023 – Prezes UOKIK mówi „sprawdzam” (doxc.).
Komunikat UOKiK z dnia 5 września 2022 r. – „Wakacje kredytowe – pierwsze efekty działań UOKiK”
Komunikat UOKiK z dnia 20 lipca 2022 r. – “Letnie wyprzedaże – rabaty, reklamacje i zwroty”
Komunikat UOKiK z dnia 18 lipca 2022 r. – „Transakcje nieautoryzowane – zarzuty wobec 5 banków”
Komunikat UOKiK z dnia 3 czerwca 2022 r. – „Oznakowanie kosmetyków pod lupą UOKiK”
ZESTAWIENIE ZAKWESTIONOWANYCH W TOKU KONTROLI PRODUKTÓW KOSMETYCZNYCH 2021 R.
Komunikat UOKiK z dnia 11 maja 2022 r. – „Spłata kredytu hipotecznego – stanowisko Prezesa UOKiK”
Komunikat UOKiK z dnia 21 kwietnia 2022 r. – „Ile chemii w butach? – badania UOKiKi IH”
WYKAZ SPRAWDZONYCH PRODUKTÓW
Komunikat UOKiK z dnia 21 kwietnia 2022 r. – “Rekompensaty dla konsumentów za usługi dodatkowe”
Komunikat UOKiK z dnia 11 marca 2022 r. – Apel Prezesa UOKiK w sprawie DVB- T2
Komunikat OUKiK z dnia 20 stycznia 2022 r. – Analiza cen po obniżkach VAT
Komunikat UOKiK z dnia 12 stycznia 2022 r. – Pokazy handlowe – pierwsza kara dla osoby zarządzającej
Komunikat UOKiK z 10 grudnia 2021 r. – Zakupy świąteczne – Jak wybrać odpowiedni prezent?
Komunikat UOKiK z 9 grudnia 2021r. – Kara dla spółki TeleGo
Komunikat UOKiK z 19 listopada 2021r. – Black Friday, Cyber Monday – Łap okazje, uważaj na pułapki [PDF 426KB]
Komunikat UOKiK z 8 września 2021r. – Inwestycje alternatywne
Komunikat UOKiK z 2 września 2021r. – Millenium Medica z karą za nieuczciwe praktyki na pokazach
Komunikat UOKIK z 23 lipca 2021r. – Wyprzedaże – takie same prawa [PDF 402KB]
Komunikat UOKiK z 7 maja 2021r. – Prezes UOKiK stawia zarzuty spółce TeleGo [PDF 387 KB]
Komunikat UOKiK z 27 kwietnia 2021r. – Na co uważać w relacji z firmą oddłużeniową [PDF 391KB]
Komunikat UOKiK z 26 kwietnia 2021r. – PONAD 60 MLN ZŁ KARY DLA WŁAŚCIECIELA SKLEPÓW BIEDRONKA
Komunikat UOKiK z 12 lutego 2021r. – Rekompensata od UPC Polska – decyzja Prezesa UOKiK [PDF 401 KB]
Komunikat UOKiK z 13 stycznia 2021r. – Open Life TU Życie S.A. – decyzja Prezesa UOKiK [PDF 385KB]
Komunikat UOKiK 16 grudnia 2020r. – Orange odda niewykorzystane środki z kont PRE-PAID [PDF 348KB]
Komunikat UOKIK z 26 października 2020r. – 3 Decyzje Prezesa UOKIK wobec Getin Noble Banku
Komunikat UOKIK z 2 listopada 2020r. – UOKIK UDERZA W NAGANIACZY SYSTEMÓW TYPU PIRAMIDA
Komunikat UOKiK z dnia 18.08.2020r. – UPC Polska zmienia praktyki sprzedażowe
Komunikat UOKiK z dnia 17.07.2020 – UOKiK rusza z kampanią Sprawdzaj, czytaj, pytaj! [PDF 183 KB]
Komunikat UOKiK z dnia 16.07.2020r. – Wakacje bez problemów – PORADY UOKIK [PDF 200 KB]
Komunikat UOKiK z dnia 7.05.2020 – Konsumencie uważaj na chwilówki [335 KB]
Komunikat UOKiK z 02.03.2020r. – Koronawirus a prawa pasażerów [329 KB]
Komunikat UOKiK z dnia 17.02.2020r. – Przedterminowa spłata kredytu – kolejne decyzje UOKiK [348KB]
Komunikat UOKiK z dnia 12.02.2020r. – “Pokazy handlowe – kolejne decyzje prezesa UOKiK [410 KB]
Komunikat UOKiK – Nautilius Investment – ostrzeżenie [PDF312KB]
FIRMY POŻYCZKOWE – DECYZJE UOKIK [PDF 321KB]
O tym warto wiedzieć przed Black Friday [PDF 191 KB]
Komunikat UOKiK z dnia 16.10.2019 r. – REKOMPENSATY OD NOWEJ TELEFONII – DECYZJA UOKIK [PDF 316KB]
Komunikat UOKiK z dnia 10.06.2019 – Sprzedaż na pokazach – kolejne decyzje [PDF 336 KB]
Komunikat UOKiK z dnia 21.06.2019r. – Przed wakacjami co warto wiedzieć [PDF 286KB]
Komunikat UOKiK z 13 maja 2019 r -POLSKI PRĄD I GAZ – KLAUZULE W UMOWACH [PDF 338 KB]
Komunikat UOKiK z dnia 27.02.2019 Seniorze, nie daj się nabrać na pokazach [PDF276 KB]
Komunikat UOKiK z 2 stycznia 2019r . „Pseudobadania – decyzja UOKiK” (PDF443 KB)
Komunikat UOKiK z 17 stycznia 2019r. „Spory o żywność- nowe rozwiązania” (PDF 519 KB)
Komunikat UOKiK z 04.12.2018r. “Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK” [PDF, 420 KB]
Komunikat UOKiK z 26.11.2018 “Wspólna akcja dla seniorów” [DOC, 24 KB]
Komunikat UOKiK z 19.11.2018 r. “Marketing bezpośredni ACS Medica – postępowanie” [PDF, 364 KB]
Komunikat UOKiK z dnia 02.10.2018r. – “Telekomunikacja Stacjonarna – dwa postępowania” (DOC, 220 KB)
Komunikat UOKiK z dnia 16.07.2018r. „UFK – nowe działania UOKiK” – pobierz (DOC, 160 KB)
Komunikat UOKiK z dnia 13.07.2018r. – „Postępowania polubowne coraz bardziej popularne – sprawozdanie za 2017r.” – pobierz (DOCX, 224 KB)
Komunikat UOKiK “Wyroki sadowe Ochrona konsumentów” dot. Polski Prąd i Gaz, Raiffeisen (DOC, 148 KB)
Komunikat UOKiK “Ponad 1,65 mln kar dla firm pożyczkowych – decyzje UOKiK” – czytaj
Komunikat UOKiK “Sprzedawcy prądu”–czytaj
Komunikat UOKiK “ Międzynarodowy Dzień Osób Starszych – bezpieczny i aktywny senior” –czytaj
ONE LIFE NETWORK – OSTRZEŻENIE KONSUMENCKIE – czytaj
Komunikat UOKiK “Telekomunikacja Cyfrowa – Decyzja UOKiK” –czytaj
Komunikat UOKiK „ITI NEOVISION- REKOMPENSATA PUBLICZNA” – czytaj
Komunikat UOKiK „Przed wakacjami – co warto wiedzieć?” –czytaj
Komunikat UOKiK „ORANGE POLSKA – DECYZJA UOKIK” –czytaj
Komunikat UOKiK “Istotny pogląd w sprawie wobec mBank” –czytaj
Komunikat UOKiK “Czarny piątek”- czytaj
Komunikat UOKiK “Pozasądowe rozwiązywanie sporów – ustawa podpisana przez Prezydenta i ogłoszona”- czytaj
Komunikat UOKiK “Telefon na kartę – UOKiK bada reklamy” czytaj
Komunikat UOKiK ,,Dzień sprzedaży bezpośredniej – poznaj swoje prawa„-czytaj
Komunikat UOKiK „Europejski Dzień Seniora” – czytaj
Pierwsze ostrzeżenie konsumenckie UOKiK – dot. stron internetowych: ale-gratka.pl, bez-posrednikow.pl, ofertynet.com.pl, ale-gratka.com, alegratka.eu, top-gratka.pl – prowadzonych przez przedsiębiorcę Tomasza Braniewskiego – czytaj
- “Bezpłatne smsy, prezenty, testy – uważaj – kosztują” – komunikat UOKiK z 16 stycznia 2016 r. – czytaj
- „Przed wakacjami, co warto wiedzieć?” – komunikat UOKiK z 20 czerwca 2016 r. – czytaj
- „Kredyty we frankach szwajcarskich – dwie decyzje UOKiK” – komunikat UOKiK z 27 czerwca 2016 r. – czytaj
- „Konsumencie, uważaj – podszywanie się pod pracowników UOKiK” – komunikat UOKiK z 1 lipca 2016 r. – czytaj
- „6 zasad dla kupujących na wyprzedażach” – komunikat UOKiK z 8 lipca 2016 r. – czytaj
- „Jak nie łamać prawa: rynek wodno-kanalizacyjny” – komunikat UOKiK z 13 lipca 2016 r. – czytaj
-
Dokumenty do pobrania: