29 czerwca, Powiatowy Rzecznik Konsumentów – Dorota Ciosek, spotkała się z seniorami Dziennego Domu „Senior +” Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pułtusku. Spotkanie miało na celu uświadomienie seniorom praw przysługującym im jako konsumentom. Przekazane informacje i porady pozwolą im uniknąć lub znacznie ograniczyć niekorzystne decyzje konsumenckie i ich negatywne konsekwencje.
Podczas spotkania rzecznik podkreśliła seniorom, że najlepszym sposobem na uniknięcie problemów konsumenckich jest realna ocena własnych potrzeb i możliwości. Zawsze warto przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji konsumenckiej zastanowić się dokładnie, czy na pewno potrzebny jest dany produkt, towar czy usługa. Seniorzy są grupą wyjątkowo podatną na miłe, przyjazne zachowanie sprzedawcy. Z tego względu znacznie łatwiej jest namówić ich do skorzystania z oferty. „Konsumenckie ABC Seniora”, które omówiła Powiatowa Rzecznik Konsumentów, uchroni ich przed nieprzemyślaną decyzją oraz nauczy ich uprzejmie i asertywnie odmawiać.
Kierownik Beata Kowalska wraz z pracownikami i podopiecznymi Dziennego Domu „Senior+” podziękowała rzecznik Dorocie Ciosek za spotkanie i przekazanie cennych wskazówek, jak uchronić się przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi.