Spotkanie mieszkańców wsi Mierzeniec z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów

Spotkanie mieszkańców wsi Mierzeniec z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów W dobie dynamicznie rozwijającego się rynku i coraz większej liczby transakcji online edukacja konsumencka to bardzo ważny temat, który dotyczy nas wszystkich. W szczególności dla dorosłych jest to istotne, aby zrozumieć swoje prawa i obowiązki jako konsumentów. Te i inne ważne zagadnienia poruszano 23 kwietnia, podczas spotkania Powiatowego Rzecznika Konsumentów Doroty Ciosek z mieszkańcami sołectwa Mierzeniec, które odbyło się z inicjatywy sołtys Marty Stypińskiej.

W trakcie wtorkowego spotkania rzecznik omówiła kwestie dotyczące m.in. sposobu i form zawierania umów, prawa do reklamacji, zwrotu towarów, czy praw konsumenta w przypadku zakupów online. Przytaczając przy tym przykłady, z którymi się spotykała i jakie działania podjęła w celu ochrony praw konsumenckich. Dzięki temu uczestnicy spotkania mogli lepiej zrozumieć, jakie sytuacje mogą się zdarzyć w życiu codziennym oraz jak można skutecznie bronić swoich praw jako konsument.

Podczas spotkania wszyscy uczestnicy otrzymali materiały informacyjne na temat praw konsumenta m. in. „Zastanów się … zanim coś kupisz przez Internet”, „Jak złożyć reklamację”.