W poniedziałek 2 września Powiatowy Rzecznik Konsumentów Dorota Ciosek spotkała się z seniorami Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Pułtusku. Spotkanie miało na celu uświadomienie seniorom praw przysługującym im jako konsumentom. Przekazane informacje i porady pozwolą im uniknąć lub znacznie ograniczyć niekorzystne decyzje konsumenckie i ich negatywne konsekwencje. Rzecznik podkreśliła seniorom, że najlepszym sposobem na uniknięcie problemów konsumenckich jest realna ocena własnych potrzeb i możliwości. Zawsze warto przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji konsumenckiej warto zastanowić się czy na pewno tego potrzebuję.
Seniorzy są grupą wyjątkowo podatną na miłe, przyjazne i na pierwszy rzut oka profesjonalne zachowanie sprzedawcy, łatwiej jest namówić ich na skorzystanie z oferty. „Konsumenckie ABC Seniora”, które omówiła Powiatowa Rzecznik Konsumentów uchroni ich przed nieprzemyślaną decyzją.
Dyrektor Joanna Sobiecka wraz z podopiecznymi Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Pułtusku podziękowała Rzecznikowi za ochronę seniorów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi.