Powiat Pułtuski w kwietniu 2024 r. podpisał mowę ze Skarbem Państwa, w imieniu którego działało Centrum Projektów Polska Cyfrowa, o powierzenie grantu w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) – Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2 – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, Fundusz: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFFR). Umowa dotyczy realizacji konkursu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” o nr FERC.02.02-CS.01-001/23 i projektu pn. „Cyberbezpieczny Samorząd w Powiecie Pułtuskim”.
Realizacja projektu pn. „Cyberbezpieczny Samorząd w Powiecie Pułtuskim” ma na celu zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa w Starostwie Powiatowym w Pułtusku.
W ramach projektu zaplanowano m.in.: zakup urządzeń i oprogramowania informatycznego, szkolenia dla pracowników IT Starostwa, podnoszące kompetencje z zakresu konfiguracji oprogramowania i administrowania bezpieczeństwem infrastruktury IT oraz szkolenia dla pracowników, kadry zarządzającej i pracowników IT Starostwa, podnoszące ich kompetencje w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Termin realizacji projektu zgodnie z umową: kwiecień 2024 – kwiecień 2026 r.
Miejsce realizacji projektu: Starostwo Powiatowe w Pułtusku
Kwota pozyskanego grantu zgodnie z umową: 849 458,80 zł
Finansowanie:
Unia Europejska – 696 556,22 zł (82%)
Budżetu Państwa – 152 902,58 zł (18 %)